14.09.2010

BLONDE REDHEAD




For 2-3 år siden lyttede jeg en del til New-Yorker trioen Blonde Redhead, med den karismatiske japanske sangerinde Kazu Makino i front. Især albummet "23", der udkom i 2007, og bestod af en samling super smukke art-rock sange, kørte i en lang periode på repeat. Denne sang er en af mine favoritter fra albummet, en sang der desuden passer perfekt til årstiden! Bandet har netop udgivet et nyt album, "Penny Sparkle", der dog har fået en blandet modtagelse, men jeg tror nu alligevel, at jeg vil tjekke det ud. Som en lille bonus kan jeg fortælle, at de spiller på Store Vega d. 21 sept, efter at være blevet rykket fra et udsolgt Lille Vega.

A few years ago I listened a lot to the New Yorker trio Blonde Redhead. And now that autumn is coming, I suddenly remembered them, cause their music is perfect for this season. This song is my favourite from the album "23", which they released in 2007.
The band recently released a new album, "Penny Sparkle", which received mixed reviews, but I think I'll check it out anyway, cause their two last albums were pretty amazing!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar