Viser opslag med etiketten Concerts. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Concerts. Vis alle opslag

19.09.2011

FRIENDLY FIRES PÅ VEGA





Hvis du i ik har nogle planer i aften, vil jeg lige her på falderebet anbefale, at i smutter en tur på Lille Vega hvor Friendly Fires spiller op til dans. Dejlig festlig måde at starte ugen på!


26.07.2011

VIVIAN GIRLS PÅ BAKKEN




Det viste sig, at vi har internet i vores hus på Mallorca, så en lille smule blogging kommer i alligevel til at se fra mig! Hvis jeg var i København i aften, så ville jeg helt sikkert smutte forbi Bakken i Kødbyen, hvor de über seje Brooklyn piger i Vivian Girls spiller. Dørene åbner kl. 21 og billetter kan købes i døren.

It turned out that we internet at our house in Mallorca, so I'll be doing a bit of blogging after all. If I was in Copenhagen tonight I would definitely check out the über cool Brooklyn band Vivian Girls.


10.06.2011

NORTHSIDE



I morgen drager jeg mod Århus og Northside festival. Og selvom jeg synes programmet er en smule uopfindsomt, er der dog nogle fine bands imellem, som jeg glæder mig rigtig meget til at opleve. Hvis nogle af jer andre skal afsted, håber jeg i får en fantastisk festival!


Lækker soul med elektroniske elementer fra britiske Jamie Woon.



For nogle år siden var Interpol et af mine yndlingsbands, men jeg har aldrig oplevet dem live. Og selvom deres nyeste album ikke siger mig så meget, glæder jeg mig rigtig meget til endelig at opleve dem live!



Synthpop med punk elementer fra canadiske Crystal Castles, hvis koncert helt sikkert bliver en fest!



The Streets hvis nye album "Computers and Blues" er super fint!


Og sidst men ikke mindst Manchester bandet Elbow, som jeg sidst oplevede på Roskilde i 2009 til en fantastisk koncert.


01.06.2011

LAUREL HALO PÅ DISTORTION




I dag begynder Distortion, og hvor har jeg dog glædet mig til at feste i gaderne og høre en masse dejlig musik! Programmet er spækket med lækker musik, og jeg har selv ikke helt dannet mig et overblik endnu. Men i aften vil jeg anbefale, at i tager ind og oplever Brooklyn-baserede Laurel Halo og hendes lækre synthpop på Jazzhouse. Håber i får nogle dejlige dage!

Today Distortion starts and I can't wait to dance in the streets and listen to tons of amazing music! Tonight I really want to see Laurel Halo live!


17.05.2011

BON IVER




Da Bon Ivers debutalbum "For Emma, Forever Ago" udkom tilbage i 2008, var det et af mine yndlingsalbums, og det er det egentlig stadig den dag i dag! Og koncerten på Vega samme år var også en helt fantastisk oplevelse. I dag udkom så den første single fra Justin Vernons kommende album, der udkommer 20. juni, og den skuffer bestemt ikke! Samtidig blev det i dag offentliggjort, at Bon Iver spiller i Falconer Salen d. 5
november.

The first single from Bon Ivers forthcoming album, "Bon Iver" is out today, and I think it's amazing! Can't wait to listen to the entire album which is out in June!


Source: allthingsgomusic.com


12.05.2011

TORO Y MOI PÅ LILLE VEGA




Allerede tilbage i februar skrev jeg om det, men nu er det altså imorgen, at Toro Y Moi spiller på Lille Vega. Så hvis du ingen planer har, kan det stærkt anbefales at tjekke det ud. Og så er det de smækre tøser i Darkness Falls, Josephine Philip og Ina Lindgreen, der varmer op! Billetter koster 140 kr og kan købes HER.

Tomorrow Toro Y Moi is playing in Copenhagen and I can't wait!

28.04.2011

NEW LYKKE LI VIDEO




Denne fine video til mit yndlingsnummer fra Lykke Lis nyeste album havde premiere i dag, med en dansende Lykke Li i den smukkeste hvide kjole. Uh hvor jeg glæder mig til at se hende på Vega imorgen!

I love this new Lykke Li video which premiered today, starring a dancing Lykke Li in a beautiful white dress! I'm going to see her live in concert tomorrow and I can't wait!


20.04.2011

EMMA ACS PÅ LOPPEN




Jeg fik aldrig lavet en koncertliste for april måned, hvilket egentlig var lidt ærgeligt, for april måned har bugnet med dejlige koncerter. Og i aften er ingen undtagelse, for der spiller fine rødhårede Emma Acs, der netop har udgivet albumet "Champagne" sin lækre 60'er inspirerede syrepop på Loppen. Helt sikkert en koncert der er værd at tjekke ud!

Tonight this cool lady is playing in Copenhagen. And even if you're not in Copenhagen, check her out, cause she is definitely one to watch with her cool sixties inspired sound! She just released her debut album "Champagne", which I can really recommend!


07.04.2011

ATOI




Til James Blake koncerten forleden var det det danske band Atoi, der stod for opvarmningen, hvilket de gjorde utrolig fint! Jeg har tidligere lyttet til et enkelt af deres numre, som jeg faldt over gennem en af mine yndlings blogs Regnsky, men jeg har aldrig fået lyttet til deres seneste album "Waves of Past Relations", der er deres andet album. Men efter koncerten forleden, skal jeg helt sikkert ha fingrene i det. I kan downloade det smukke numre "Camouflage" via Regnsky HER.

The Dasnish band Atoi acted as warm up at the James Blake concert I went to a few days ago, and I can really recommend that you check them out! You can download the beautiful "Camouflage" at one of my favourite music blogs Regnsky HERE.


05.04.2011

JAMES BLAKE PÅ LILLE VEGA




I aften skal jeg på Lille Vega og se James Blake, hvilket jeg glæder mig super meget til! Derfor får i lige denne smukke sang, som jeg krydser fingre for at han spiller. Sangen er et cover af Joni Mitchell, og jeg har tidligere blogget om den, men den er så smuk at i lige får den igen.

Tonight I'm going to a concert with James Blake which I'm very much looking forward to! I really hope he plays this beautiful song which is a cover of a Joni Mithell song. I've posted it before, but it's so beautiful so I thought it could do with one more post!


23.03.2011

BRIGHT EYES PÅ ROSKILDE




Roskilde Festivalen har netop offentliggjort, at det amerikanske indie/folk band Bright Eyes med forsangeren Conor Oberst gæster festivalen til sommer og sikke en dejlig nyhed! For at fejre det får i her et af mine yndlings Bright Eyes numre, "Landlocked Blues" fra 2005 albummet "I'm Wide Awake, It's Morning".

Roskilde Festival just announced that Bright Eyes is playing this year! Therefore I just wanted to share with you one of my favourite Bright Eyes songs from the album "I'm Wide Awake, It's Morning" from 2005.


07.03.2011

KONCERTER I MARTS


Så er jeg tilbage fra ski, og her kommer (lidt forsinket) en koncertliste for marts måned - en måned hvor København endnu engang byder på en masse fine koncerter.



Jeg har et ømt punkt for svenske Håkan Hellström, og den 12. marts indtager han Koncerthuset med sine medrivende popmelodier!


De danske indiedrenge i Treefight for Sunlight, der sidste år udgav det lækre album "A Collection of Vibrations For Your Skull", giver den 18. marts koncert på Lille Vega.


Den 24. marts spiller svenske JJ (og danske Flag White) Lile Vega. JJs debutalbum "N° 2" fra 2009 vækker dejlige sommerminder, og jeg glæder mig super meget til at opleve dem live. De har desuden udgivet albummet "N° 3" og for nylig mixtapet "Kills", der begge kan anbefales!


Jeg har faktisk ikke fået lyttet så meget til Matthew Mondanile fra Real Estates enmandsprojekt Ducktails endnu, men hvad jeg har hørt indtilvidere, kan jeg li! Hans lækre slackerpop kan opleves på Loppen d. 26 marts.


Og sidst men ikke mindst: Den australske dj-duo Flight Facilities, der sidste år sendte deres egen fine fine single "Crave You" på gaden, gæster den 31. marts Rusts nye torsdags klub Hussy. Og det kan næste kun blive en fest!


24.02.2011

TORO Y MOI PÅ LILLE VEGA




Dagens bedste nyhed må være, at Toro y Moi aka Chazwick Bundick giver koncert på Lille Vega d. 13 maj. Hans nye album "Underneath the Pine" kører i øjeblikket på repeat hjemme hos mig, og jeg glæder mig allerede til at opleve ham live igen efter at have oplevet ham til en lækker koncert på Trailer Park i sommers!


Source: www.fluxblog.org


10.02.2011

CUT COPY & LYKKE LI KONCERTER



PhotobucketPhotobucket

Jeg vil lige hurtigt tippe om, at koncerterne med
Cut Copy og Lykke Li i Vega er ved at være udsolgte, så hvis du vil sikre dig billetter, skal du være hurtigt! Jeg har i lang tid gerne ville opleve australske Cut Copy live, der har deres meget anmelderroste nye album "Zonoscope" med i tasken, men desværre er jeg i Stockholm, når de spiller i Vega. Men Lykke Li har jeg sikret mig billet til, og jeg glæder mig til at opleve hendes kommende album live.


Billetter til Cut Copy kan købes HER.
Billetter til Lykke Li kan købes HER.


31.01.2011

KONCERTER I FEBRUAR



Som sagt er de kommende måneder proppet med fantastiske koncerter, og her er en liste over de koncerter, jeg rigtig gerne vil se i februar.


Jeg har tidligere (her og her) postet sange med amerikanske La Sera, der er Katy Goodman fra Vivian Girls sideprojekt, og d. 5 februar gæster hun Huset i Magstræde med sin fine 50'er inspirerede pop.



Dagen efter, d. 6, spiller amerikanske Cameron Mesirow med kunstnernavnet Glasser Lille Vega. Hun udgav det fine debutalbum "Ring" i 2010, et album som diverse musikmedier modtog med kyshånd.


Et af 2011's meget hypede bands, den britiske gruppe Esben and The Witch, spiller d. 16 deres dystre 80'er-new wave på Loppen.


Jeg har oplevet skønne Joan Wasser aka. Joan as Police Woman og hendes melankolske popsange live to gange, men ikke destomindre skal jeg helt sikkert også opleve hende, når hun d. 18 giver koncert i Amager Bio med sit nye album "The Deep Field" i bagagen.


Den 23. spiller canadiske Owen Pallett Lille Vega som en del af minifestivalen Frost. Pallett udgav i 2010 det anmelderroste album "Heartland" og den fine Ep "A Swedish Love Story", der med sin pompøse og teatralske lyd nok skal lægge grobund for en interessant koncertoplevelse.


Som afslutningen på en fantastisk koncertmåned i København, spiller den hypede britiske kvartet The VaccinesLille Vega d. 28.


15.01.2011

KONCERTER I JANUAR



I dag smutter jeg til Thailand i 2 uger, ned til sol og varme og ren afslapning! Men hvis jeg ikke skulle afsted, ville jeg helt sikket smutte forbi de her tre koncerter! Generelt er der virkelig mange gode koncerter i de kommende måneder, så vil fra nu af være bedre til at lave koncertlister.


D. 28 januar lancerer Vega et nyt koncept, der hedder VEGAs Udvalgte, hvor de sætter fokus på nye danske bands. Denne første gang kan du blandt andet høre den 60’er-rock inspirerede singer/songwriter Emma Acs, den elektroniske powerpop-sangerinde Freja Loeb, den melankolske singer/songwriter Our Broken Garden og den minimalistiske pop-trio Panamah. Læs mere HER.


Jeg har tidligere skrevet om Teengirl Fantasy og d. 29 januar kan du opleve dem på live på Loppen. Billetter koster 70 kr og kan købes i døren.


Og sidst men ikke mindst gæster støjduoen Sleigh Bells Loppen d. 29 januar. Billetter kan købes HER.


26.11.2010

CHROMATICS AT VEGA



En del andre blogs har allerede omtalt denne koncert, men i får den også lige fra mig. Imorgen spiller det anmelderroste nu-disco band Chromatics nemlig på Vega, en koncert jeg helt sikkert ikke skal gå glip af. Chromatics slog igennem i 2007 med det stilskabende album Night Drive, der leverer dansevenlige melodier med referencer til 70'ernes og 80'ernes disco. Så hvis du stadig ik har lagt planer for lørdagen, er her en oplagt mulighed, som jeg er helt sikker på blir en festlig en af slagsen. Du kan købe billetter HER.

Og her lidt godbidder til at forsøde ventetiden.


Source: unpianomusic.com, www.youngcreature.net

24.11.2010

SOUNDVENUE X MUSEUM OF BELLAS ARTES




Dagens gode nyhed står Soundvenue for. De har nemlig offentliggjort, at de holder fest for at fejre udgivelsen af deres nyeste magasin, og at svenske Museum of Bellas Artes, som jeg tidligere har skrevet om, spiller til festen. Et band jeg længe har håbet ville komme til Danmark! Festen bliver holdt på Culture Box d. 4 december og du kan læse mere om den HER.


03.11.2010

WARPAINT CONCERT



Photobucket
PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Som nævnt var jeg til koncert med Warpaint på Loppen i tirsdags, og det var en helt fantastisk koncert! De fire tøser fra det Los Angeles baserede band kørte desuden en meget gennemført og super cool grunge stil! Her lidt billeder fra koncerten, taget fra mit lidt begrænsede udsyn! Og hvis i ik har hørt albummet endnu, er her endnu en opfordring!

So, I went to a concert with the band Warpaint yesterday and it was amazing! The songs were even better live and the girls were super cool with amazing grunge looks! Here are some pictures from the concert! Oh, and if you haven't heard the album I strongly recommend you get your hands on it a.s.a.p!


01.11.2010

WARPAINT AT LOPPEN




Jeg har tidligere (her og her) skrevet om det amerikanske pigeband Warpaint, der for nylig udgav det fantastiske debutalbum The Fool. Og jeg har vist også nævnt det tidligere, men jeg vil alligevel lige gøre opmærksom på, at de spiller på Loppen imorgen! Så hvis i ik har nogle planer, vil jeg stærkt anbefale en tur derud.

Billetter koster 150 kr og kan købes HER.