Hvis du i ik har nogle planer i aften, vil jeg lige her på falderebet anbefale, at i smutter en tur på Lille Vega hvor Friendly Fires spiller op til dans. Dejlig festlig måde at starte ugen på!
Viser opslag med etiketten Music. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Music. Vis alle opslag
19.09.2011
09.09.2011
BRING ON THE WEEKEND
Perfekt sang fra amerikanske Class Actress at starte weekenden på! Sangen er fra det kommende album Rapprocher, der er ude i oktober.
Perfect song to start the weekend from Brooklyn based Class Actress!
Etiketter:
Music
05.09.2011
LANA DEL RAY
Endelig er specialet afleveret og jeg kan vende tilbage til livet og bloggen, som fra nu af vil vil blive opdateret jævnligt! Til at starte med vil jeg lige dele denne skønne sang med jer fra den amerikanske singer-songwriter Lizzy Grant der går under aliaset Lana del Ray. Perfekt til en regnvejrs mandag!
Finally handed in my master thesis, and now I can get back to life and blogging! Want to start off sharing this amazing song with you from the New York based singer-songwriter Lizzy Grant aka Lana del Ray. Enjoy!
Source: http://dailybeatz.com
Etiketter:
Music
10.08.2011
SANTA FE
Er i øjeblikket i fuld med at skrive speciale og derfor har jeg desværre ikke så meget tid til at få hørt ny musik. Men et album jeg lytter rigtig meget til, er det nye fra Beirut, "The Rip Tide", der er helt fantastisk. Udover de to numre jeg tidligere har skrevet om, er jeg også helt forelsket i dette smukke nummer.
At the moment I'm busy writing my master, so unfortunately I don't have very much time to listen to new music. But one album I'm listening to a lot at the moment is the new Beirut album, "The Rip Tide". Besides the two tracks which I previously posted, I have also fallen completely in love with this amazing track.
Etiketter:
Music
07.08.2011
SUNDAY SONG
Perfekt søndagssang efter en lang modeuge med smukke shows og skønne fester! Har en masse billeder fra modeugen, som jeg snart lægger op.
Perfect sunday song from Sufjan Stevens after a hard week with Fashion Week in Copenhagen. I have a lot of pictures I'll share with you soon.
Etiketter:
Music
26.07.2011
VIVIAN GIRLS PÅ BAKKEN
Det viste sig, at vi har internet i vores hus på Mallorca, så en lille smule blogging kommer i alligevel til at se fra mig! Hvis jeg var i København i aften, så ville jeg helt sikkert smutte forbi Bakken i Kødbyen, hvor de über seje Brooklyn piger i Vivian Girls spiller. Dørene åbner kl. 21 og billetter kan købes i døren.
It turned out that we internet at our house in Mallorca, so I'll be doing a bit of blogging after all. If I was in Copenhagen tonight I would definitely check out the über cool Brooklyn band Vivian Girls.
20.07.2011
SUICIDE POLICEMAN
Har lyttet til denne dejlige sang fra det engelske band Yuck hele dagen og glæder mig til at opleve dem live på Vega d. 24 oktober. Hvis i ikke allerede har hørt det, kan jeg stærkt anbefale at i tjekker deres album af samme navn ud!
I have been listening to this amazing song by the British band Yuck all day. If you haven't already you should check out their album "Yuck".
Source: www.indieball.com
Etiketter:
Music
13.07.2011
REAL ESTATE
Har lyttet til denne fine sang fra amerikanske Real Estate på repeat hele dagen! Den er fra deres kommende album "Days", der udkommer til oktober, og er et pragteksemplar på drømmende indiepop!
Sangen kan downloades via Domino Records HER
I have been listening to this amazing song the entire day! The song is by the American band Real Estate, and is from their forthcoming album which is out in October! Perfect dreamy indie pop!
Etiketter:
Music
10.07.2011
BABY'S ARMS
Fin fin video fra amerikanske Kurt Vile, der gav en fantastisk koncert på Roskilde! Hvis i gik glip af koncerten spiller han igen på Vega d. 30 august.
Love this video from the amazing Kurt Vile, whom I just saw at this years Roskilde Festival! I'f you get the chance I can only recommend that you see him live!
Etiketter:
Music
28.06.2011
ROSKILDE ANBEFALINGER: SØNDAG
Jeg har været på Roskilde de sidste par dage, så derfor kommer søndagens anbefalinger lige lidt forsinket. Håber stadig nogle af jer kan nå at blive inspireret! Og så rigtig god festival til alle!
Jeg vil starte dagen med dejlig lo-fi garagerock blandet med surfpop fra amerikanske Surfer Blood. De spiller på Odeon kl. 14.30.
Sidste år udgav Newyorker rockbandet The Walkmen det fantastiske album "Lisbon", som jeg glæder mig til at opleve live på Odeon kl. 16.30.
Big Boi, som er den ene halvdel af Outkast, er også et af de navne, jeg glæder mig super meget til at opleve i år. Han spiller på Arena kl. 18.00.
Gold Panda leverer lækker elektronisk musik på Gloria kl. 19.00.
Den ultraseje Janelle Monáe, som Big Boi faktisk opdagede, spiller funky og sexet musik på Cosmopol kl. 20 - tror det bliver en perfekt afslutning på festivalen!
Etiketter:
Music,
Roskilde Anbefalinger
23.06.2011
ROSKILDE ANBEFALINGER: LØRDAG
Nu er det lige oppe over, at jeg smutter til Roskilde, men vil lige nå mine anbefalinger for de sidste to dage, så her kommer lørdag. Har igen udeladt nogle af de større, men skal helt sikkert se Arctic Monkeys (som jeg altid har haft et musikalsk crush på) kl. 19.30 og The Strokes kl. 22.30, begge på Orange.
Men jeg vil starte lørdagen med den svenske Dylan -inspirerede folksanger The Tallest Man on Earth på Odeon kl. 15.
Bagefter skal jeg opleve det meget hypede hiphopkollektiv fra Los Angeles OFWGKTA på Cosmopol kl. 15.45.
Tv on The Radio har med deres nyeste album "Nine Types of Light" udgivet et af mine favorit albums i 2011. Derfor er jeg meget spændt på at opleve Brooklyn-bandet på Arena kl. 18
Jeg oplevede britiske James Blake på Vega for nogle måneder siden, til en helt fantastisk koncert. Så nu glæder jeg mig til at opleve ham igen, denne gang på Cosmopol kl. 20
Franske Yelle spiller lækker fransksproget popmusik på Odeon kl. 21.
Jeg gik desværre glip af den elektroniske kunstner Joel Zimmermans aka. Deadmau5 sidst han spillede på Roskilde i 2009, til hvad der skulle have været en helt vild koncert. Men i år skal jeg helt sikkert opleve ham, når han spiller på Orange kl. 01
Og så håber jeg også at kunne nå lidt af Lykke Li, når hun spiller på Arena kl. 01.30.
Etiketter:
Music,
Roskilde Anbefalinger
21.06.2011
ROSKILDE ANBEFALINGER: FREDAG
Fredag bliver en travl dag med en masse skøn musik! Her er mine anbefalinger, hvor jeg dog har udeladt et par af de store navne, der alle spiller på Orange og ikke behøver nærmere forklaring, fx. The Raveonettes, der spiller kl. 17 , Portishead, der spiller kl. 22.30, og den engelsk/srilankanske provokatør M.I.A, der spiller kl. 01.
Jeg har i mange år haft et ømt punkt for Bright Eyes aka. Conor Oberst og hans folkede indie-rock og smukke tekster, men jeg har endnu ikke oplevet ham live. Så jeg har store forventninger til koncerten på Arena kl. 14, der faktisk er en af de koncerter, jeg glæder mig mest til i år!
Amerikanske Nicolas Jaar er blevet udnævnt til at være et af den elektroniske verdens helt store håb, hvilket i sig selv vel er nok til at opleve ham live på Cosmopol kl. 14.30.
Canadiske Dan Bejar fra The New Pornographers har 13 udgivelser i baggagen, men jeg stødte først på hans soloprojekt Destroyer, da han udgav albummet "Kaputt" tidligere på året. Et album man ikke kan undgå at holde af! I kan opleve hans dejlige blanding af blød rock, jazz og pop på Pavillion kl. 20.
Et af mine yndlingsalbums i 2010 stod amerikanske Tom Krell for under aliaset How to dress well, med hans smukke og meget anmelderroste lo-fi r'n'b. Glæder mig til at opleve albummet live på Gloria kl. 21.
Den amerikanske folk-rocker Kurt Vile og hans backing band The Violators spiller på Odeon kl. 21, hvilket desværre kolliderer med ovennævnte. Men en koncert jeg helt sikkert også kan anbefale efter at skamhørt hans nyeste album!
Den kun 22 årige Anna Calvi er blevet sammenlignet med Patti Smith, en sammenligning der giver god mening, når man lytter til hendes smukke og rockede debut, der udkom i januar. Hun spiller på Pavillion kl. 00.
Jeg kender ik så meget til den franske trio DOP, men de skulle levere et super festligt live show, hvor de med et elektronisk udgangspunkt blander alt fra chill-out og house til hiphop og rock'n’roll. De spiller på Cosmopol kl. 02.
Samtidig spiller danske Whomadewho, bestående af Thomas Høffding, Thomas Barfod og Jeppe Kjellberg, på Arena - en trio der altid leverer fantastiske live koncerter!
Etiketter:
Music,
Roskilde Anbefalinger
18.06.2011
ROSKILDE ANBEFALINGER: TORSDAG
Nu er Roskilde endelig lige om hjørnet, og der er kun en uge, til Dyreskuepladsen indtages! De næste par dage vil jeg derfor give mine musikalske anbefalinger for de fire dage. Jeg har gennempløjet programmet nøje, fået lyttet til det meste, og fundet de koncerter, jeg ikke vil gå glip af!
For overskuelighedens skyld har jeg lavet en kategori der hedder Roskilde Anbefalinger over i højre side af bloggen, hvor i kan finde alle indlæggene!
Et af mine yndlingsalbums fra 2010 stod det australske band Tame Impala for med deres psykedeliske rock på albummet "Innerspeaker". De spiller på Odeon kl. 18, og tror det bliver en fantastisk måde at starte Roskilde på.
Oxford-kvintetten Foals har udgivet to albums, "Antidotes" i 2008 (der stærkt kan anbefales) og "Total Life Forever" i 2010, der begge går lige i fødderne. Jeg hørte dem live i 2008, og glæder mig til igen at opleve deres ultra dansable mathrock. De spiller på Arena kl. 20.
Oh Land behøver vist ingen nærmere introduktion, men jeg glæder mig til at danse til tonerne fra hendes fine debutalbum. Hun spiller på Cosmopol kl. 20.30.
Indie-orkesteret Alcoholic Faith Mission er et band, jeg aldrig rigtig har fået lyttet så meget til. Men efter at have lyttet lidt til dem de sidste par dage, er jeg blevet ret vild med deres dejlige indie musik, så jeg vil prøve at se, om de ikke kan klemmes ind i torsdagens program. De spiller på Pavillion kl. 21.30.
Britiske Pj Harvey er en af de kunstnere, jeg glæder mig aller mest til at opleve i år! Hendes nyeste album "Let England Shake" er et af mine yndlings albums fra 2011, og det kan ikke andet end blive fantastisk, når hun indtager Arena kl. 22.
Etiketter:
Music,
Roskilde Anbefalinger
10.06.2011
NORTHSIDE
I morgen drager jeg mod Århus og Northside festival. Og selvom jeg synes programmet er en smule uopfindsomt, er der dog nogle fine bands imellem, som jeg glæder mig rigtig meget til at opleve. Hvis nogle af jer andre skal afsted, håber jeg i får en fantastisk festival!
Lækker soul med elektroniske elementer fra britiske Jamie Woon.
For nogle år siden var Interpol et af mine yndlingsbands, men jeg har aldrig oplevet dem live. Og selvom deres nyeste album ikke siger mig så meget, glæder jeg mig rigtig meget til endelig at opleve dem live!
Synthpop med punk elementer fra canadiske Crystal Castles, hvis koncert helt sikkert bliver en fest!
The Streets hvis nye album "Computers and Blues" er super fint!
Og sidst men ikke mindst Manchester bandet Elbow, som jeg sidst oplevede på Roskilde i 2009 til en fantastisk koncert.
07.06.2011
NEW BEIRUT
En blanding af Distortion og specialeskrivning har betydet, at bloggen er blevet negligeret de sidste par dage! Som en undskyldning får i her to smukke nye numre fra det kommende Beirut album. Jeg er vild med Zach Condons eklektiske blanding af balkan, indiepop og folkemusik og glæder mig til at høre resten af albummet, der udkommer i slutningen af august.
Love these two new songs from the forthcoming Beirut album which is out at the end of August!
Mp3: Beirut - "Goshen" download via this blog
Source: www.softsignal.net
Etiketter:
Music
01.06.2011
LAUREL HALO PÅ DISTORTION
I dag begynder Distortion, og hvor har jeg dog glædet mig til at feste i gaderne og høre en masse dejlig musik! Programmet er spækket med lækker musik, og jeg har selv ikke helt dannet mig et overblik endnu. Men i aften vil jeg anbefale, at i tager ind og oplever Brooklyn-baserede Laurel Halo og hendes lækre synthpop på Jazzhouse. Håber i får nogle dejlige dage!
Today Distortion starts and I can't wait to dance in the streets and listen to tons of amazing music! Tonight I really want to see Laurel Halo live!
29.05.2011
CULTS
Et af de albums jeg har glædet mig mest til i år, er det amerikanske band Cults debutalbum af samme navn. Cults består af det 22-årige kærestepar Brian Oblivion og Madeline Follin, og har været genstand for en enorm hype det sidste år, og nu er albummet endelig udkommet og det lever fuldt op til hypen!!
One of the albums I've been looking very much forward to this is year is the American band Cults debut album. Cults is formed by boyfriend and girlfriend Brian Oblivion og Madeline Follin, both 22, and there has been an enormous amount of hype surrounding the band this last year! Now the album is finally out and it's amazing!!
Mp3: Cults - "Abducted" - download HERE
Mp3: Cults - "Go Outside"
Source: www.theburningear.com, fyacity.com
Etiketter:
Music
24.05.2011
NEW ARCADE FIRE
Jeg er stor Arcade Fire fan og modtager alt nyt fra bandet med kyshånd, blandt andet dette nye nummer, der er at finde på en deluxe udgave af det fantastiske album"The Suburbs", der udkommer til august! Må vist også hellere snart få købt billet til koncerten, før der bliver udsolgt..
Love this new track from Arcade Fire, which can be found on the expanded deluxe version of the amazing "The Surburbs", which is out in August!
Etiketter:
Music
17.05.2011
BON IVER
Da Bon Ivers debutalbum "For Emma, Forever Ago" udkom tilbage i 2008, var det et af mine yndlingsalbums, og det er det egentlig stadig den dag i dag! Og koncerten på Vega samme år var også en helt fantastisk oplevelse. I dag udkom så den første single fra Justin Vernons kommende album, der udkommer 20. juni, og den skuffer bestemt ikke! Samtidig blev det i dag offentliggjort, at Bon Iver spiller i Falconer Salen d. 5
november.
The first single from Bon Ivers forthcoming album, "Bon Iver" is out today, and I think it's amazing! Can't wait to listen to the entire album which is out in June!
Mp3: Bon Iver - "Calgary"
Source: allthingsgomusic.com
12.05.2011
TORO Y MOI PÅ LILLE VEGA
Allerede tilbage i februar skrev jeg om det, men nu er det altså imorgen, at Toro Y Moi spiller på Lille Vega. Så hvis du ingen planer har, kan det stærkt anbefales at tjekke det ud. Og så er det de smækre tøser i Darkness Falls, Josephine Philip og Ina Lindgreen, der varmer op! Billetter koster 140 kr og kan købes HER.
Tomorrow Toro Y Moi is playing in Copenhagen and I can't wait!
Abonner på:
Opslag (Atom)
