18.06.2011

ROSKILDE ANBEFALINGER: TORSDAG



Nu er Roskilde endelig lige om hjørnet, og der er kun en uge, til Dyreskuepladsen indtages! De næste par dage vil jeg derfor give mine musikalske anbefalinger for de fire dage. Jeg har gennempløjet programmet nøje, fået lyttet til det meste, og fundet de koncerter, jeg ikke vil gå glip af!

For overskuelighedens skyld har jeg lavet en kategori der hedder Roskilde Anbefalinger over i højre side af bloggen, hvor i kan finde alle indlæggene!


Et af mine yndlingsalbums fra 2010 stod det australske band Tame Impala for med deres psykedeliske rock på albummet "Innerspeaker". De spiller på Odeon kl. 18, og tror det bliver en fantastisk måde at starte Roskilde på.


Oxford-kvintetten Foals har udgivet to albums, "Antidotes" i 2008 (der stærkt kan anbefales) og "Total Life Forever" i 2010, der begge går lige i fødderne. Jeg hørte dem live i 2008, og glæder mig til igen at opleve deres ultra dansable mathrock. De spiller på Arena kl. 20.


Oh Land behøver vist ingen nærmere introduktion, men jeg glæder mig til at danse til tonerne fra hendes fine debutalbum. Hun spiller på Cosmopol kl. 20.30.


Indie-orkesteret Alcoholic Faith Mission er et band, jeg aldrig rigtig har fået lyttet så meget til. Men efter at have lyttet lidt til dem de sidste par dage, er jeg blevet ret vild med deres dejlige indie musik, så jeg vil prøve at se, om de ikke kan klemmes ind i torsdagens program. De spiller på Pavillion kl. 21.30.


Britiske Pj Harvey er en af de kunstnere, jeg glæder mig aller mest til at opleve i år! Hendes nyeste album "Let England Shake" er et af mine yndlings albums fra 2011, og det kan ikke andet end blive fantastisk, når hun indtager Arena kl. 22.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar