22.06.2010

ROSKILDE ANBEFALINGER: TORSDAG


Nu nærmer Roskilde sig med hastige skridt, og jeg er i fuld gang med at planlægge, hvad jeg skal se! Derfor vil jeg lige dele mine anbefalinger med jer. Håber det kan inspirere!

Jeg starter fra starten, med torsdag. Jeg skal helt sikkert se både LCD Soundsystem og Gorillaz, tror begge blir super festlige og den perfekte måde at sparke Roskilde igang på. Her den nyeste single fra det nye LCD album, en helt fantastisk sang!


Torsdag spiller også New Yorker dj'en Tim Sweeney på Cosmopol kl. 19.00. Han er til daglig en anerkendt radiovært og har tætte forbindelser til pladeselskabet DFA, som netop James Murphy fra LCD Soundsystem er medstifter af. Så jeg er sikker på, at det bliver den perfekte opvarming til LCD, der spiller på samme scene efterfølgende.

Et andet band, jeg også gerne vil se torsdag, er det engelske band Wild Beasts, der spiller lidt anderledes indie-pop med masser af falsetvokal. De spiller på Pavillion kl. 22.30, så det overlapper godt nok lidt med Gorillaz, men håber jeg kan nå at se lidt af det.


For også lige at have et dansk indspark, kunne jeg også godt tænke mig at se både de unge electro-drenge i Electrojuice, der spiller på Cosmopol kl. 17. 30 og den fine gruppe Efterklang, der spiller på Odeon kl. 19.30. Og så også When Saints Go Machine, når de åbner Orange.


Kan se på det hele, at det vist bliver en travl torsdag..!

Source: www.gloriousnoise.com, www.theindiemusicdb.com, schrodingersblog.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar